در هر بازه زمانی، گره های موجود در یک نمودار ماشینِیشِن ممکن است اجرا شوند.
هنگامی که یکگره اجرا میشود، از منابعی که به آن متصل هستند، میدهد یا جذب میکند(در بخش بعدی توضیح میدهیم).
این که آیا یک گره اجرا میشود یا خیر به حالت فعال بودنش بستگی دارد.
یکگره در یک نمودار machinations میتواند در یکی از چهار حالت فعال فعال باشد:
- هر گره میتواند به طور خودکار اجرا شود.
به این معنی است که فقط در هر بازه زمانی یک بار اجرا میشود. تمام گرههای خودکار به طور همزمان اجرا میشوند. - یک گره میتواند تعاملی باشد. گره تعاملی نشان دهنده ی عمل بازیکن است.
اجرای ان در واکنش به آن عمل است. در یک نسخه دیجیتالی از نمودار machinations، گرههای تعاملی بعد از کلیک کاربر روی آنها اجرا میشوند. - یکگره میتواند شروعی باشد. به این معنی است که بلافاصله بعد از کلیک بر دکمه run، اجرا میشود.
- یکگره میتواند تابع باشد، که به این معنی است که فقط در پاسخ به یک تریگر تولید شده توسط یک عنصر دیگر (ما در مورد تریگر در اینده بحث میکنیم).
هر نوع گره متفاوت به نظر میرسد تا شما بتوانید انها را از هم تمیز دهید (شکل زیر توجه کنید).
- گرههای خودکار با یک ستاره مشخص شدهاند (*)
- گرههای تعاملی پوسته دوگانه دارند
- گره های شروعی با حرف s مشخص میشوند
- گره غیرفعال علامت خاصی ندارد.