اقتصاد داخلی یک بازی و گیمیفیکیشن یک جنبه مهم از مکانیک آن است. ما از نمودارها برای تجسم ساختارهای اقتصادی و تاثیرات آنها استفاده کردیم.
در این نوشته ها، ما با machinations را معرفی میکنیم تا این دیدگاه را در مورد مکانیک بازی تئوریزه کنیم.
ماشینیشن توسط Joris Dormans ابداع شد تا به طراحان و دانشجویان طراحی بازی در زمینه های ایجاد، سندسازی، شبیهسازی، و آزمایش اقتصاد داخلی یک بازی کمک کند. در هسته این چارچوب، نمودارهای ماشینیشن، قرار دارد. این روشی برای نشان دادن اقتصاد داخلی یک بازی به صورت بصری هستند. مزیت این نمودارها این است که آنها دارای یک تعریف واضح هستند.
این نمودارها به شما اجازه میدهد تا از آنها برای ثبت و ارتباط طرحها به شیوهای واضح و ثابت استفاده کنید. ما بیشتر به عناصر نمودارهای ماشینیشن میپردازیم. توجه کنید: چارچوب ماشینیشن را با تمرین بسیار یاد میگیرید. این چارچوب شامل بسیاری از مفاهیم مرتبط با هم است که با هم بهتر درک میشوند. این بدان معناست که نقطه شروع طبیعی واقعی برای توضیح همه این مفاهیم وجود ندارد.
ما تلاش کردهایم تا عناصر یک نمودار ماشینیشن را به یک ترتیب منطقی معرفی کنیم، اما اگر این نظم به هم خورد، شگفتزده نشوید!
Dormans یک ابزار آنلاین برای ترسیم نمودارها و شبیهسازی آنها در زمان واقعی ساختهاست. با آن میتوانید نمودارهای ماشینیشن را به آسانی بسازید و همچنین میتوانید رفتار اقتصاد داخلی خود را بررسی کنید. میتوانید آن را در www.jorisdormans.nl/machinations پیدا کنید.
چارچوب ماشینیشن
مکانیک بازی و ویژگیهای ساختاری آنها بلافاصله در اغلب بازیها قابلمشاهده نیست.
برخی از مکانیکها ممکن است برای بازیکن آشکار باشند، اما بسیاری از آنها درون کد بازی پنهان هستند. ما به روشی برای توصیف و بحث کردن آنها نیاز داریم.
متاسفانه، مدلهایی که برای نشان دادن مکانیک بازی استفاده میشوند، مانند کد برنامه، نمودار حالت متناهی یا شبکههای پتری، پیچیده هستند و در واقع برای طراحان در نمایش بازیها مناسب نیستند. در ماشینیشن، نمودارها برای نشان دادن مکانیک بازی به گونهای طراحی شدهاند که در دسترس است و ویژگیهای ساختاری و رفتار دینامیکی بازیهایی را که نشان میدهند، حفظ میکند. نمودارها به شما اجازه میدهند ساختارهای بازخورد را بررسی کنید. این ساختارهای بازخورد مقدار زیادی از رفتار پویای اقتصادهای بازی را تعیین میکنند.
با استفاده از نمودارهای ماشینیشن ، یک طراح میتواند سیستمهای بازی که معمولا نامریی هستند را مشاهده کند.
شکل زیر خلاصهای از چارچوب ماشینیشن و مهمترین اجزا آن را ارایه میدهد.
ابزار ماشینیشن
شما میتوانید دیاگرام ماشینیشن را روی کاغذ یا یک ابزار کامپیوتری بکشید. توضیح خواهیم داد که چگونه عناصر مختلف یک اقتصاد داخلی با هم تعامل دارند. زبان به اندازه کافی رسمی است که در کامپیوتر تفسیر و اجرا شود.
این زبان نزدیک به یک زبان برنامهنویسی بصری است که برای نشان دادن مکانیک بازی طراحی شدهاست. نمودارهای دیجیتال، بازنماییهای پویا و تعاملی از مکانیک بازی هستند.متاسفانه، ما نمیتوانیم ماهیت پویا و تعاملی خود را در تصاویر ثابت چاپ در این نوشته نشان دهیم. با این حال، Dormans یک برنامه رایگان و آنلاین به نام ابزار ماشینیشن ایجاد کردهاست. این ابزار به شما اجازه میدهد نمودارها را رسم کنید، عملکرد خود را در زمان واقعی شبیهسازی کنید و با آنها تعامل برقرار کنید. در وب سایت میتوانید نسخههای تعاملی بسیاری از مثالها را پیدا کنید که در این نوشته و نوشته های بعدی در مورد آن بحث میکنیم. برخی نمودارها به قدری شبیه بازی کردن یک بازی واقعی هستند که تجربه کردن با آنها سرگرمکننده و چالش برانگیز است.